2016 a mobil éve?

Pár éve minden évben kijelentik, hogy az éppen aktuális év a mobil éve lesz. Sőt sokan hozzáteszik, hogy mostantól már hazánkban is eljön ez az idő. De a helyzet az, hogy ezek a jövendölések látszólag sose jönnek be. Mindig nagy port kavarnak, aztán nem lesz belőle semmi, megint hozzátenném, hogy csak látszólag. Sőt az utóbbi időben már csak úgy mellékesen teszik hozzá mindegyik cikkhez, ahol pl az adott év 12 marketing trendjét mutatják be, hogy “amúgy a mobil marketing is ott van”. Nézzük át röviden, hogy miért lesz mégis a mobil éve 2016 és miért az már egy ideje.

2016 a mobil éve

Egyre több a mobil eszköz

Ez a legkézenfekvőbb indok arra, hogy 2016 a mobil éve. Évek óta egyre több mobil eszköz jelenik meg a piacon. Ezek tudása folyamatosan nő és emellett egyre elérhetőbbek ezek az eszközök. Már (évek óta) nem csak telefonálni lehet egy mobillal, hanem számos más feladatot is el tud látni, amit eddig csak külön eszközök tudtak.
Csak nézz körül az utcán, a környezetedben, szinte mindenkinek van okostelefonja. Ha van egy kis “üresjárat”, akkor előveszi és elkezd valamilyen tartalmat fogyasztani. Ha a honlapod fel van készülve a mobilos felhasználókra, akkor könnyedén meg tud nőni a forgalmad.
Az egész világon több mint 4 milliárd mobil eszköz van használatban.

Nem csak útközben

Kezdetben a mobil felhasználókra úgy tekintett mindenki, hogy a telefont csak útközben használja. Amikor várakozik valahol, vagy utazás közben. Viszont amint hazazér, bekapcsolja az asztali gépét és azon folytatja tovább a böngészést.
Időközben kiderült, hogy ez a folyamat kicsit átalakult. Már nem csak útközben vesszük elő a zsebünkből a mobilt, hanem otthon is. A tévé előtt, a kanapé kényelmében böngészünk, ahelyett, hogy leülnénk a gép elé. A reggeliző asztalnál olvassuk el a híreket, vagy éppen az ebéd utáni szieszta alatt foglaljuk le a mobilunkkal a nyaralást. Mindezt úgy tesszük, hogy sokszor csak egy karnyújtásnyira van tőlünk a gép.
Lehet ezt lustaságnak nevezni, szerintem csak az eszközt használjuk úgy, ahogy az számunkra a legjobb. Viszont, ha a másik oldalról vizsgáljuk meg a kérdést, vagyis mint vállalkozó, aki minél több és jobb ügyfelet szeretne, minél kedvezőbb áron, akkor ezt a folyamatot ki kell használni.
Egyszerű a séma: ott kell megjelenítenem a termékemet/szolgáltatásomat, ahol a célcsoportom van. Ha folyamatosan a mobiljukat használják, akkor szólítsam meg őket ott. Adjak a kezükbe olyan felületet, amivel könnyedén el tud boldogulni.

A webes fejlesztések mobil központúak

Egyre könnyebb weboldalakat és web alkalmazásokat fejleszteni. A technológiák folyamatosan fejlődnek, manapság néhány sor css segítségével meg tudunk oldani olyan feladatokat, amelyeket néhány éve még nem, vagy csak nagyon nehezen tudtunk.
Ahhoz, hogy egyre könnyebb és elérhetőbb a webes fejlesztés nagyban hozzájárultak a különböző keretrendszerek, amelyek megkönnyítik a fejlesztést. Ilyen keretrendszer pl.: a Bootstrap. Egy alap oldalt relatíve könnyű összerakni benne, csak egy kis html és némi css alaptudásra van szükség. Az érdekessége ennek a rendszernek az, hogy “gyárilag” benne van az, hogy egyből mobilra is legyen optimalizálva a kész weboldal, vagyis mobile first az egész rendszer.
Emellett számos más hasonló keretrendszer van, amelyek nem néhány hete hónapja döntötték el, hogy alapból mobilra is lesznek optimalizálva a keretrendszerek segítségével készített alkalmazások. Évek óta, sőt a legtöbb már az indulásuktól kezdve nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a legtöbb kijelzőméreten megfelelően jelenjen meg az oldal.

Sokszor elég egy mobil/tablet

Ahogy már fentebb írtam a mobilokat már nem csak az üresjáratkoban használjuk, hanem szinte mindig. Egyre több mindent tudnak a telefonok, egyre gyorsabbak, ezáltal sokszor ki lehet váltani az asztali gépet és csak a mobil segítségével megoldani egy-egy kisebb feladatot. Ezért egyre többször kerül elő a zsebünkből a telefon, egyre több időt töltünk a használatával, ezért érdemes még nagyobb hangsúlyt fektetni a mobilos felhasználókra.
Sokszor már nem csak a háttérkutatást végzik el a mobilon, hanem a vásárlást is. Ha megfelelően vannak optimalizálva a folyamatok, akkor nem kell átváltanom a telefonról a PC-re, hanem egyből meg is tudom vásárolni a terméket. Vagy egy gyors keresés után, egyből fel is tudom hívni a szekembert, aki segít megjavítani a csöpögő csapot.
Természetesen a nagyobb feladatokra még mindig asztali gépet fogunk használni és a napi munkákat se biztos, hogy egy 4-5″-os kijelzőn fogjuk elvégezni, de egyre többmindent a mobil/tablet segítségével végzünk el már most is.

Még mindig kételkedsz abban, hogy külön foglalkozz a mobil marketinggel?

Az tény, hogy a sokszor utópisztikus előrejelzéseket még mindig nem fogjuk megközelíteni, még 2016-ban sem, viszont akár beépíted a marketingedbe a mobilokra való fókuszt, akár nem, a célcsoportod ugyanúgy fogja használni a mobilját.
Szóval, ha nem szeretnél vásárlókat veszíteni, akkor kezdj el már most nagyobb hangsúlyt fektetni a mobilos felhasználókra. Ha nem teszed, akkor majd a konkurencia megteszi helyetted és az érdeklődők, de akár a törzsvásárlóid nagy részét is el fogja csábítani.
Gondolkozz el rajta, kérdezz nyugodtan! Írj a hello@urbanmarketing.hu-ra.

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!