Aktivizáld a vevőid 3 lépésben!

Az egyik legnehezebb dolog megszerezni valaki bizalmát elnyerni, vagyis érdeklődőből vásárlót varázsolni. Ez hatványozottan érvényes, ha valamilyen online vásárlásról van szó. Természetesen akkor sem lehet hátradőlni, ha valaki vásárolt, mivel őt újra meg kell győzni, hogy vásároljon. Igaz ez már egyszerűbb, de mégsem lesz minden vásárlóból visszatérő, törzsvásárló. Erre szeretnék egy megoldást mutatni, ami talán az egyik leghatékonyabb eszköz, persze nem csodaszer.

Vevőaktivizálás 3 lépésben
Vagyis azt szeretnénk elérni, hogy ha már nagy nehezen megszereztük egy vásárló bizalmát, akkor ez az ügyfél még többször visszajöjjön. A cikkben technikai lépések lesznek, számszerint 3, amivel ügyesen el tudjuk vezérelni az ügyfeleinket és újra vásárlásra tudjuk őket bírni. Hogy milyen legyen az üzletmenet, a kiszolgálás, a support, stb. azzal nem, vagy csak nagyon érintőlegesen fogok kitérni.

Szóval lássuk a három lépést!

1. lépés: SMS

Mindenki emaileket küld, meg PPC kampányokat futtat, esetleg még egy kis remarketingre is jut energia, viszont ezekkel az a probléma, hogy már túl nagy a reklámzaj. Félreértés ne essék, nem szabad ezeket az eszközöket kidobni a marketingünkből, inkább ezeket kell összehangolni és kibővíteni az SMS marketinggel.
Rendben, az SMS egy nagyon régi technológia, már ennél sokkal jobb és újabb megoldások is vannak, de mégis érdemes foglalkozni vele. Csupán abba gondolj bele, hogy ha kapsz egy SMS-t, akkor azzal mit csinálsz? Az esetek nagyon-nagy hányadában aki kap egy üzenetet az el is olvassa. Itt nincs spam mappa, vagy valamilyen külön fül, ahol nem olvassa el senki. Ez az üzenet direkt a telefonra érkezik, így szinte biztosan el fogja olvasni a címzett.
Ha valaki vásárolt nálad, akkor biztosan tudod a telefonszámát is, vagyis tudsz neki SMS-t küldeni. Használd fel ezt az elérhetőséget is, de nagyon figyelj oda, hogy ne küldj naponta üzeneteket! A nyomulás ezen a csatornán hamar a visszaüthet és nem ez a cél. Te ismered a vevőid, neked kell meghatározni, hogy mi fér bele és mi az ami már túlzás. Én azt javaslom, hogy csak nagyon kívételes alkalmakkor küldj ilyen üzenetet a részükre. Havonta/negyedévente egy nagyobb kampány keretein belül.
A kampányokat, mint minden csatorna esetén, érdemes szegmentálni. Ne küldd ki mindenkinek ugyanazt az üzenetet. A vásárlóid szedd szét különböző csoportokra és ez alapján kommunikálj velük. A legalapvetőbb a régi és az új vásárlók szerinti bontás.

2. lépés: Kupon

Mivel az SMS korlátozott karakterszámot biztosít, ezért nem szabad bő lére ereszteni a mondanivalót. Kell egy ütős címsor és egy cselekvésre ösztönzés. A legeszerűbb ebben az esetben, ha egy kupont ajánlasz fel a vásárlóknak, amit valamire be tud váltani a webshopodban. Nem szabad túlbonyolítani a kupon magyarázatát, mivel nincs rá helyed. Egyszerűnek kell maradnia.
Egy lehetséges példa:

Ingyen posta csak 2 napig a {webáruháznév}-ben!

Használ a {kuponkód}-t a kövdetkező vásárlásod alkalmával.
További info {link}

Ennyi még pont belefér az SMS-be és egyértelmű, hogy mit szerettem volna. Persze van egy kis “csalás”, mivel az üzenet végén van egy link, ami a következő lépés témája.

3. lépés: Mobil landoló oldal

Mivel már szinte mindenki kezében okostelefon van, ami ugye teljes értékű böngészővel van ellátva általában, ezért érdemes kihaszni ezt a lehetőséget. Ha egy kattintható linket helyezünk el a szövegben, akkor arra nagy valószínűséggel tovább fognak kattintani.
A link segítségével további infókat közölhetsz a kampányodról és akár egyből vásárlás is születhet a kattintást követően. Persze, ez nem azt jelenti, hogy a mobil landoló oldalon már sok ezer sort lehet írni, csak ezért, mert itt nincs limit. Itt is csak limitált üzenetet lehet és érdemes átadni, senki nem fog órákat görgetni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy néhány plusz mondattal és képpel kibontod azt az üzenetet, amit SMS-ben küldtél. Emellett elengedhetetlen egy cselekvésre ösztönző gomb/link, mert enélkül feleslegesen irányítottuk az érdeklődőt az oldalra.
Ha az ingyen posta helyett, egy konkrét terméket/termékcsoportot küldtél ki az SMS kampányodban, akkor értelem szerűen az adott terméknek/termékcsoportnak a mobilra optimalizált aloldalának egy verzióját kell itt is megjelenítened. Tűnjön ki belőle az, hogy miért van azon az adott oldalon a látogató és az, hogy mit tud ott csinálni. Ha kellően felhasználóbarát a vásárlási folyamatod, akkor vásárolni is fognak ezen az aloldalon.

Összefoglalva

Az alábbi cikk 3 valóban egyszerű lépésben segít újraaktivizálni a vásárlóid, de semmiképpen sem szabad túlzásba esni az eszköz használatával. Ha megtetszett a technika és segítségre van szükséged a kivitelezésében, vagy csak kérdésed van a témával kapcsolatban, akkor írj nekem a hello@urbanmarketing.hu-ra!

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!