Az Instagram számokban

Az Instagram az egyik leggyorsabban fejlődő közösségi média platform. Szinte ennyi is elég lenne ahhoz, hogy érdemes legyen marketingesként felfigyelni erre a platformra, de ennél részletesebben szeretném megvizsgálni/bemutatni azt, hogy miért érdemes ezzel a platformmal foglalkozni. Illetve egyben meg is dönteni azt, hogy a magyar piacon csak a Facebook a közösségi média, legalábbis marketinges szempontból.

Szerencsére már nem csak a Facebook az a felület, ahol kapcsolatba léphet egy brand a vásárlóival/érdeklődőkkel. Persze van számtalan egyéb platform is, de nagy tömegeket nem lehet máshol megszólítani. Úgy tűnik, hogy a Facebook egyeduralmát megtöri az Instagram.
Igen, ez egy újabb felület, amivel foglalkoznunk kell, egy újabb felület, amit karban kell tartani, ami nyűggel járhat. Viszont, ha azt vesszük figyelembe, hogy akár új célcsoporthoz tudunk ezen a felületen eljutni, közvetlenebbül tudunk itt kommunikálni az érdeklődőkkel, akkor ez a kis plusz munka bőven megéri a fáradozást.

Mi is valójában az Instagram?

Az Instagram 2010 októberében indult. A kezdetektől fogva mobilra összpontosít, vagyis mobil alkalmazásként született és teljes funcionalitása is csak mobilon van a mai napig is. Igaz van desktop felülete, de az igencsak korlátozott.
Az app segítségével fotókat lehet megosztani és pont. Nincs benne semmi extra, de azt a “keveset” nagyon egyszerűen meg tudod csinálni. Bárki létrehozhat profilt, bárki követhet bárkit. Egyszerű és talán emiatt is terjed akkora ütemben.
Mostanra le lehet számolni azzal a stereotípiával, hogy az Instagram csak a modellek, macskák és a kajafotók gyűjtőhelye. Persze, bőven lehet ebben a témában is találni képeket, de emellett sok érdekes és izgalmas profil található.
Szóval az Instagram egy egyszerű képmegosztó app, elég nagy felhasználói bázissal és erre a bázisra érdemes építeni, érdemes vele számolni marketingesként.

A számok

Nézzünk néhány statisztikai adatot, arról, hogy miért érdemes foglalkozni, vagy nagyobb hangsúlyt fektetni erre a csatornára.

300 millió aktív felhasználó havonta

Általában az az első kérdés, ha valami új helyen akarom megjeleníteni az adott márkét/terméket, hogy mennyien fogják azt látni, vagyis mennyi értelme van foglalkozni az adott felülettel.
Az Instagram világviszonylatban havi 300 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, ami nem kicsi érték. Persze ez nem hazai, nem is lehetne, de magyar felhasználók is bőven akadnak a képmegosztó appban. Csak egy gyors pillantás a #mik, #ig_hun és hasonló hashategkre és kiderül, hogy mekkora élet van a magyar fronton. Sajnos pontos számok nincsenek a magyar felhaszlókról, de a fenti kis kutatás eredményeként lehet egy hozzávetőleges becslést készíteni. A poszt írásának pillanatában a #mik hashtagre ~ 1,3 millió bejegyzés kapcsolódik, vagyis ennyi képet láttak el #mik hashtaggel.

70 millió fotó naponta

eddig összesen 30 milliárd képet töltöttek fel az Instagram-ra és ez a szám naponta 70 millióval növekszik. Mindezt közel 6 év alatt sikerült elérni és természetesen a nagy részét az utóbbi néhány évben, a nagy növekedés hatására sikerült feltölteni.

A felhasználók 70%-a az USA határain kívülről

Ezek a nagy számok szépek és kicsit megfoghatatlanok is. Sőt rá lehetne fogni, hogy jól néz ez ki, de biztos tőlünk távol van, itt Európában, de még Magyarországon se nagyon érezzük ennek a sok felhasználónak a hatását. Lehetne, de nem érdemes, mivel a felhasználók 70% az Egyesült Államok határain kívülről érkezik, vagyis a világ szinte bármely pontján lehet Instagram felhasználó. Vagyis nagy számban vannak jelen felhasználók az EU-ban és hazánkban is, ahogy azt az előbbi pontban írtam.
Sőt az eMarketer előrejelzései alapján 2019-re 111,6 millió amerikai felhasználója lesz az appnak.

Közel 600 millió dollár idén

2015-ben közel 600 millió dollárt költöttünk el csak az Instagram-mon egyész évben. Ez a szám csekélynek tűnhet, főleg ha figyelembe vesszük azt, hogy ez az összeg a Facebook hirdetési költések csupán 3,7%-t adják. Viszont figyelembe kell venni, hogy ezeket a hirdetéseket első körben csak nagy márkák kiváltsága volt, vagyis ők tesztelhették. Ezen tesztek alapján az Instagram (vagyis a Facebook) úgy döntött, hogy elérhetővé teszi ezt a hirdetési platformot mindenki számára, mert bejött. A hirdetők szeretik, a cégnek meg egy újabb bevételi forrást produkált.
Sőt az eMarketer előrejelzései alapján 2017-re ez az összeg 2,81 milliárdra fog nőni. Ez az összeg már egy előkelő szeletet fog kihasítani az össz Facebook hirdetési bevételekből, ~ 10%-os részesedt jelent.
Ez az előrejelzés hozzávetőlegesen 400%-os növekedést prognosztizál két év alatt.

A nagy brandek 85%-a jelen van

A fenti számok alátámasztják, hogy miért van ennyi márka jelen az Instagramon. Ehhez talán nem kell semmit hozzáfűzni, csak annyit, hogy érdemes átgondolni a social media stratégiát és belevenni.

Összefoglalva

Az Instagram egy olyan felület, ahol könnyen el tudjuk érni a célcsoportunkat. Persze nem ajánlott mindenkinek, ahogy a Facebook sem, de érdemes egy próbát tenni.
Érdemes egy próbát tenni, ha a célcsoportod legfőképpen a fiatalok teszik ki. Az instagram stratégiáról egy következő posztban fogok írni, addig is, ha kérdésed van, akkor keress nyugodtan a hello@urbanmarketing.hu címen.

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!