Facebook – mobile only

A Facebook kiadta a tavaly évi statisztikáit. Sok-sok adat, elképsztő mennyiségű elköltött pénz hirdetésekre. Ezek az adatok elég meglepőnek, sokkolónak tűnhetnek, viszont, ha a jelen lévő trendeket vesszük figyelembe, akkor annyira nem is túlzás. Viszont ez a statisztika újra alátámasztja, hogy mennyire fontos, sőt inkább már elengedhetetlen külön foglalkozni a mobil felhasználókkal.

Facebook mobile - Mobil Marketing

2015 a Facebook szemével

Összesen 1,6 milliárd aktív felhasználója volt, ami 14%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Emellett 1,44 milliárd akítv mobil felhasználója volt 2015-ben, ez a szám 21%-kal magasabb, mint az előző időszakban mért adat.
Ezek a számok és főként a növekedés elég kiemelkedő, főleg ha figyelembe vesszük, hogy nem egy néhány hónapos, felkapott platformot tekintünk. Viszont, ami még a fenti adatokat is felül tudja múlni az a csak mobil felhasználók száma. Ez a szám majdnem eléri az 1 milliárdot, 934 milliárd aktív felhasználó használja minden nap a Facebookot csak mobilról. Ez a tavalyi adatokhoz képest 25%-os növekedést jelent.

64,86% mobilról

65% az összes facebook felhasználó közül napi szinten használja az alkalmazást, viszont ami még ennél is fontosabb, hogy a mobil felhasználók 64,86%-a szintén naponta belép az alkalmazásba.
Vagyis az 1,6 milliárd felhasználó több mint fele napi szinten használja a Facebookot.

Hozd ki belőle a legtöbbet!

Hogy számodra mit is jelent mindez? Egyszerűen annyit, hogy még inkább érdemes elgondolkozni a külön mobil marketing stratégián. Közel 1 milliárd ember csak mobilról használja az alkalmazást, közülük 60-70% napi szinten belép.
Ez a szám 2016-ban szintén növekedni fog, ha ezt nem használod ki, akkor potenciális vásárlóktól eshetsz el.

Mit csinálj?

Ha valóban ki szeretnéd aknázni a Facebook mobil felhasználóiban lévő potenciált akkor, csak egy mobil specifikus kampányt kell létrehoznod. Ez a következő lépésekből áll.

1. Mobil landing

Ez a lépés egyértelmű. Ha a Facebook mobil alkalmazásából (vagy mobil weboldaláról) akarsz felhasználókat küldeni a honlapodra, akkor olyan oldalt kell megadnod, amelyen elboldogulnak a mobil felhasználók. Vagyis használj kevesebb szöveget. Legyen jól látható és kattintható minden gomb. Ne legyen felesleges dolog az oldalon. A menüt egyszerűsítsd, stb.
A lényeg, hogy amint átkattint ide az érdeklődő, egyből tudja, hogy mit akar az oldal.

2. Direkt mobil hirdetések

Szerencsére a Facebook mobil hirdetéseket nem olyan nehéz beállítani. Ha már állítottál be sima hirdetést, akkor a mobil verziókkal se lesz probléma. Sőt, ha egy hirdetést hozol létre, akkor a mobil lehetősége alapértelmezett.
Nem ez az érdekes a mobil hirdetésekben, hanem az, hogy érdemes némileg eltérő kreatívot és szövegezést használni. Hasonló a helyzet, mint az előző pontnál, egyértelműnek kell lennie. Természetesen ez minden hirdetésre igaz, de itt a kis kijelző ezt hatványozottan megköveteli.
Érdemes külön kezelni a Facebook mobil hírfolyambeli hirdetéseket és az Instagram hirdetéseket. Igaz a képmegosztó is a Facebook tulajdonában van és ugyanúgy tudsz célozni az ott böngészőkre is, mégis máshogy viselkednek a felhasználók, más miatt keresik fel az alkalmaztást. Egy korábbi bejegyzés az Instagramről itt olvasható.

3. Mobil ajánlat

Ez a pont részben fedi az első pontot. Igaz a határ a mobil és a desktop felhasználók között egyre csökken, vagyis már hasonlóan vásárolnak mobil eszközről, mint az asztali gépen, de mégis érdemes mást ajánlani egy csak mobil hirdetési kampányban, mint amit egy asztali gépekre célzunk. Lehet ugyanúgy termékeket/szolgáltatásokat is ajánlani, de működőképes a hírlevélre való feliratkoztatás is. Ez attól függ, hogy mi a célunk a kampánnyal.

+1 Az oldalad többi részét is át kell alakítani mobil barát

Akármilyen jó is a landoló oldalad a látogatók egy része (ha teljesítette az általad kitűzött célt, ha nem) el fogja hagyni a landoló oldalt. Ez vagy azt jelenti, hogy a honlapod másik aloldalára navigál el, vagy teljesen el is hagyja az oldalt.
Most csak azt vizsgáljuk meg, hogy elnavigál egy másik aloldaladra. Ha ekkor egy nem mobilra optimalizált oldalt lát, akkor nem biztos, hogy tovább fogja folytatni a böngészést és elhagyja az oldalad. Ezért érdemes az egész honlapod átalakítani mobil baráttá.

Összefoglalva

A Facebook felhasználóinak több mint fele napi szinten használja a közösségi oldalt és ezen userek jelentős része mobilról böngészi azt. Ezt az óriási potenciált kell kihasználnod. Ha nem szeretnéd, hogy a forgalmad csökkenjen, akkor sürgősen el kell kezdened foglalkoznod a témával. Ha segítségre van szükséged, akkor keress nyugodtan: hello@urbanmarketing.hu

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!