Kinek van szüksége mobil marketingre?

Ahogy az előző posztpokban is írtuk, egyre nagyobb a mobilok térnyerése. Egyre többen használják, egyre több ideig és már nem csak böngésznek rajta, hanem akár vásárolnak is. A különböző mobil appok felhasználói pedig akár órákat is tölthetnek a képernyő előtt. Vagyis ez egy olyan terület, amit nem érdemes kihasználatlanul hagyni.

Ahogy már említettük, nem életbevágóan fontos a mobil marketing, mobil stratégia alkalmazása, viszont jó ha van, sőt, jó ha minél nagyobb hangsúlyt fektetsz rá. Ahogy egyre többen fogják a mobilokat használni, sőt ahogy egyre többen átállnak “teljesen” a mobilok oldalára úgy egyre jobban igaz lesz az, ami pár éve a nyelvtudásra is igaz. Már nem előny az, hogy tudsz valamilyen nyelven, hanem alapkövetelmény. Vagyis, ha nem beszélsz megfelelően pl.: angolul, akkor abból hátrányod származik.

Vagyis, ahogy az előző posztban is leírtuk, nem létfontosságú (jelenleg) a témával foglalkozni minden vállalkozásnak, de azért erősen ajánlott.

Akiknek nélkülözhetetlen a mobil stratégia

Hogy mégis kiknek érdemes jelenleg kiemelten foglalkozni a témával? Mi két főbb csoportra osztjuk azokat, akiknek elkerülhetetlen a mobil marketinggel külön és hangsúlyosan is foglalkoznia.

Az egyik azok a helyi vállalkozások, akik szeretnék megfogni az úton lévőket. Meg szeretnék szólítani a közelükben lévő embereket, akik érdeklődnek a termékeik/szolgáltatásaik iránt.

A másik csoport az alkalmazást fejlesztő/kiadó vállalkozások. Számukra elkerülhetetlen, hogy külön foglalkozzanak a mobil stratégiával. Mivel az alkalmazások mobilon futnak, ezért ott helyben lehet a célcsoportot elérni, majd ha elérték, akkor újra és újra rávenni a felhasználókat arra, hogy megint megnyissák és használják az appot.

Kinek még?

Mobilokra célozni természetesen nem csak a fenti két csoportnak érdemes, mellettük is nagyon sok vállalkozást érint a mobilok egyre nagyobb térnyerése. Csak abba gondoljunk bele, hogy a keresések közel 30%-a már valamilyen mobil eszközről indul, ennek megfelelően a honlapok forgalma is hasonlóképpen alakul. Ezért, ha nincs megfelelően felkészülve a fogadásukra, akkor jelentős forgalomtól és bevételtől eshet el az a vállalkozás, aki nem készül fel a fogadásukra.

Összefoglalva

Ahogy már említettük nem nélkülözhetetlen a mobil irányú fókusz, de jó ha van, sőt egyes témaköröknél elkerülhetetlen a használata.

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!