Miért van szükség mobil marketingre / mobil stratégiára?

A kérdés, hogy miért van szükség külön mobil marketingre jogosan merülhet fel mindenkiben. Azért is, mert az utóbbi időben folyamatosan arról volt szó, hogy mindenhol ugyanaz a felhasználói élmény jelenik meg, legyen szó tabletről, okosóráról, weboldalról. Viszont pont amiatt, hogy mindenhol ugyazt a felhasználói élményt tudjuk nyújtani, módosításokat kell végrehajtanunk.

Miért van szükség módosításokra?

Erre a kérdésre a válasz nagyon egyszer: mert máshogy használjuk az eszközöket. Minden ezközt máshogy használjuk és az is igaz, hogy másra is használjuk, ez az eltérő felhasználás pedig folyamatosan módosul. Vagyis néhány éve még a mobilon a vásárlás előkészítése volt a jellemző, vagyis útközben az érdeklődő tájékozódott, információt gyűjtött arról, amire szüksége van. Majd ezt követően egy asztali gépen fejezte be a vásárlást. Ezzel szemben az utóbbi időben egyre több vásárlás történik, vagyis nem csak az előkészítési szakasz megy végbe a mobilon, hanem a tényleges tranzakció is.

Ez a fejlődés annak köszönhető, hogy a vállalkozások tulajdonosai figyeltek azokra a jelzésekre, amelyeket a látogatók adtak és azok alapján módosították a felületeiket. Minden látogatónak, függetlenül attól, hogy milyen eszközről érkezett, azt adták, amire szükségük van.

Ha nagyon általánosítani akarunk, akkor kijelenthető az, hogy minél kisebb egy kijelző/eszköz, annál koncentráltabb adatot kell szolgáltatnunk az olvasónak. Ez nem az jelenti, hogy minél kisebb a kijelző, annál kevesebb adatot jelenítsünk meg, hanem azt, hogy ne legyen felesleges elem. Ha valaki egy bizonyos termékért látogatta meg az oldalunkat, akkor azt a lehető legegyszerűbben meg tudja találni.

Mobil stratégia nélkül összedől a világ?

Az azért túlzás. Ha nem szentelünk a mobiloknak külön figyelmet, akkor is működhet a vállalkozásunk, viszont azt figyelembe kell venni, hogy egyre többen böngésznek mobilon. A keresések ~30%-a mobil eszközről indul és ez feltehetőleg növekedni fog. Ezzel egyenes arányban van az, hogy az eredményekre való kattintás is ugyanennyivel nő. Ha a Te honlapod nincs felkészülve a mobilos látogatókra, akkor egyből el is vesztettél egy érdeklődőt. Vagyis a vállalkozásod 30% bevételkieséstől is eleshet, ez azért nem kevés. Viszont itt még csak a mobilra optimalizált honlapról van szó, arról, hogy normálisan, olvashatóan jelenjen meg a képernyőn minden. Ezt az oldalt még át kell alakítani annak megfelelően, hogy mobilon is könnyen emészthető legyen a tartalom, de a hirdetésekben, promóciókban külön kell figyelni a mobil eszközöket használókra.

Összefoglalva

A külön mobil stratégia nem elengedhetetlen, enélkül is lehet élni. Viszont ha a jövőben is szeretnél nagy számú vevőket szerezni az online csatornákról, akkor a mobil stratégia kialakítása egy elkerülhetetlen lépés.

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!