Mobil Growth Hack

Mobil alkalmazásoknál talán a legegyszerűbb maga a fejlesztés (persze, ha sikerül megfelelő fejlesztőt találni). A nagyobb probléma az app élettel való megtöltése. Az alábbi cikkben olvashatsz arról, hogy milyen lépésekkel lehet a usereket még elkötelezettebbé tenni, illetve új felhasználókat toborozni.

Ahhoz, hogy az appunk a várakozásoknak megfelelően userek millióit mozgassa meg minden nap, elég sok lépést meg kell tennünk. Hívhatjuk ezt growth hacking-nek, vagy csak simán marketingnek, a lényegen nem változtat. Viszont már az elején le kell szögezni, hogy az ideális állapot az az, ha a marketinges, vagy az a személy, aki a növekedésért felelős, már a legelső pillanattól kezdve jelen van. Ez azért fontos, mert néhány szükséges, olykor elengedhetetlen funkciót sokkal egyszerűbb már a legelején beépíteni. Akkor sincs túl nagy baj, ha már egy meglévő appot szeretnél boostolni, de akkor kicsit korlátozottak a lehetőségek.

A következő 10 tipp nem univerzális, lehet a te appodnál egyáltalán nem használható. Az is előfordulhat, hogy csak néhányat használsz fel és azzal fogod meghódítani a piacot. Nincs egységes recept, csak az, hogy mindent tesztelni kell, mindent mérni kell és a számok majd megmondják, hogy mennyire működőképes az adott hack.

A lenti 10 growth hack csak az appon belüli dolgokra fókuszál, vagyis mindenképpen kell feljesztő hozzá. Ahogy már írtam, van amit utólag is bele tudsz rakni, de érdemes már a tervezés fázisában ezekre a pontokra figyelni.

#1 growth hack – Személyre szabás

Hasznos, ha az app “ismer” engem, vagyis tudja, hogy ki vagyok, mi a nevem. Sőt, akár még több adatot is össze lehet szedni, persze nagyon óvatosan kell ezt a kérdést kezelni, mert nem biztos, hogy jól venné ki magát, ha egy apróhirdetős app a Facebook newsfeedemről hozna nekem infót.
Úgy gondolom, egy név és egy profilkép a legtöbb esetben elegendő. Ha be tudod illeszteni az app folyamataiba, akkor érdemes a születésnapot is leszedni valahonnan. Mindenkinek jól esik egy személyre szabott köszöntés, főleg ha ahhoz egy kedvezmény/akció is társul 🙂
Talán a legegyszerűbben ezeket az adatok valamilyen social loginnal lehet megszerezni.

#2 growth hack – Push notification

Szinte minden app küld valamilyen üzenetet, van amelyik kevesebbet, van amelyik többet. Sokszor már tolakodó, idegesítő is ez a funkció, de vannak appok, amelyek nagyon jól tudják használni.
Figyelembe kell venni, hogy ki a célcsoportunk, ki használja az appot és milyen rendszerességgel. Ha ez megvan, akkor már van egy kiindulási alapunk, ahhogy hogy mit és milyen időközönként kell küldenünk a usereinknek.
Mindenképpen érdemes megadni a felhasználóknak a lehetőséget arra, hogy maguk válasszák ki azt, hogy miről kérnek és mikor (hetente, naponta, egyből amint történik valami, stb.)
És emellett analizálni kell a push notification hatását. Átkattintanak-e, használják az appot, azt csinálják, amit mi akarunk, stb.? Ezek alapján kell finomhangolni ezt az eszközt.

#3 growth hack – Appon belüli üzenetek

Ez egy egyszerű kis eszköz, általában egy popup, ami akkor jelenik meg, amikor valamit közölni szeretnénk a felhasználónkkal. Biztos nagyon sok információ van, amit szeretnénk átadni nekik, de hasonlóan, vagy akár még óvatosabban kell ezzel bánni, mint a push notificationnel.
Ha a felhasználónk megnyitja az appot, akkor azt használni akarja, nem a mi üzeneteinket akarja olvasgatni. Ez az alap, ezt kell figyelembe venni, mikor használjuk ezt az eszközt.
Itt olyan információt kell megjeleníteni, ami hasznos a usernek, pl.: új user esetében ennek a segítségével lehet oktatni az alkalmazás használatáról, vagy egy új elérhető funkcióra/pályára/ismerősre/stb. lehet felhívni a figyelmet.

#4 growth hack – Megosztás funkció

Mivel mindenki a közösségi oldalakon él, ezért ezt a funkciót nem érdemes kihagyni. Egyszerű a pszichológiája: ha a felhasználónak tetszik az alkalmazásunk, akkor ezt az élményét nagy valószínűséggel meg akarja osztani másokkal is. Tedd könnyebbé számára ezt a lépést és told az arcába a share buttonokat, akkor, amikor a legnagyobb a hajlandósága az ige terjesztésére!
Ilyen lehet az, amikor szintet lép egy játékban, létrehozta az 50.-ik receptjét az appodban, vagy kapott egy új badge-t. Bármi, amit szívesen megosztana.

#5 growth hack – Social login

Erről már volt szó az első pontban, többek között azért is hasznos, ha valamelyik közösségi oldali profillal tud belépni az appba. Emellett csak 1-2 kattintás és be is regisztrált, nem kell egy új user/pass-t megjegyeznie, megkönnyíted az életét.
Figyelj oda, hogy az adott piacon legelterjedtebb közösségi oldalak elérhetőek legyenek. Ami Európában működik és felkapott az nem biztos, hogy igaz az ázsiai piacra (sőt!)

#6 growth hack – Appon belüli ajánlások

Ha könnyedén akarsz új usereket szerezni, akkor ezt a lehetőséget sem szabad kihagynod. Biztos olvastál róla, hogy az Uber, hogyan szerez új felhasználókat. Egyszerűen ad 1 ingyen fuvart annak aki megosztja és annak is aki emiatt regisztrál a szolgáltatásra. Nagyon egyszerű mechanizmus.
Ha jó az appod, akkor kis ráfordítással lesz egy rakás értékesítőd. Igaz, pénzbe kerül, de ha jól határozod meg az arányokat, akkor sokat fogsz nyerni vele.

#7 growth hack – Direkt értékesítés

Ha van in app purchase az appodban, akkor ezt a lehetőség is megér egy próbát. Biztos böngésztél már az Amazonon, majd a kinézett könyv szembe jött veled a facebook-on és különböző banner hirdetésekben. Ezt a remarketinget kell kihasználnod neked is. Ha a felhasználód gyakran nézegeti az upgrade oldalad, akkor küldj neki email-t, push notification-t egy kedvezményről, vagy bármiről, amiről úgy gondolod, hogy attól biztosan vásárolni fog.
Ebben az a jó, hogy nagyon jól tudod targetálni az üzeneted, csak annak dobod fel, akit valóban érdekel. Pl nem fogod elküldeni annak, aki nem csak nézegeti az upgrade oldalad, hanem egyből be is fizeti a nagyobb csomagot, neki más csomagot fogsz felajánlani.
Komplex megoldás, de érdemes rá időt szánni.

#8 growth hack – Kérj értékelést

Ahhoz, hogy más is tudja azt, hogy mennyire jó az alkalmazásod, ahhoz az is kell, hogy sokan monjanak róla pozitív véleményt. Sajnos nagy számban csak akkor fognak véleményt mondani az alkalmazásodról, ha arra külön kéred a felhasználóidat.
Az időzítés hasonló, mint a megosztás funkciónál, vagyis akkor kell kérni őket arra, hogy értékelje az appot, amikor valami jó történt vele 🙂

#9 growth hack – Deep linking

Most már könnyedén be tudod indexelni az appod tartalmát, ha valaki keres valamit a mobilján és fel van telepítve az eszközre az appod, akkor a keresési eredmények között megjelenik az appod azon része, ami a usert érdekli. Ha minden jól megy, akkor valószínű nem a konkurencia oldalát fogja használni, hanem az appod.
Szerencsére már nem csak Android appok esetén lehet használni ezt a funkciót, hanem iOS-nél is.
Ha az alkalmazásod sok információt tartalmaz, akkor használd, mivel újra vissza tudod hozni a felhasználókat, könnyedén növelni tudod vele az elköteleződést.

#10 growth hack – App integráció

Használd ki a nagyobbakat és integráld az appod pl a Facebookkal, Twitterrel. Ha a fotóalkalmazásodban megosztott képek egyből meg tudnak jelenni a user Facebbok falán, akkor egy újabb közönség felé is eljutott az alkalmazásod.
Sokan használják már és nem biztos, hogy annyira hatásos, de egy próbát megér.

A cikk alapját az alábbi infografika adta. Az én verzióm nem annyira színes, viszont igyekeztem nem egy az egyben lefordítani.

Remélem sikerül sok hack-t megvalósítanod, ha bármilyen kérdésed van, akkor keress/írj!

Hello,

A blog mobil marketinggel foglalkozik. Megmutatja, hogy miként lehet a mobil felhasználók egyre növekvő bázisát megfogni.
Ha el szeretnéd érni a mobilos felhasználókat és segítségre van szükséged, akkor keress bátran a hello@urbanmarketing.hu címen!