Sok, általában induló, webshop a legfőbb versenytársának a nagy multikat tartja. Mivel azok elszívják előlük a vásárlókat és ezáltal csökken a profitjuk. Viszont, ha kis marketinggel ezt a hátrányt nagyon könnyen előnnyé lehet kovácsolni. Sőt, a nagy multik fogják a legtöbb vásárlót szolgáltatni az adott webshopnak, mindezt úgy, hogy nem is tudnak róla.
Általában az a legfőbb előnye egy webshopnak, hogy “bárhol-bármikor” lehet vásárolni benne, mivel mindig online van, stb. Viszont van egy óriási árnyoldala, mégpedig az, hogy nem lehet megfogni a terméket, személytelen az egész, vagyis óriási bizalom kell ahhoz, hogy az általában kevés termékinformáció alapján megvásárolja valaki a terméket.
A bizalomépítés egy másik téma, most a cél az, hogy megtudjuk, hogy hogyan lehet a nagyobb cégektől elcsábítani a vásárlókat.
Showrooming
A showrooming definíciója a Techopedia szerint a következő:
A showrooming az, amikor a vásárló egy fizikai boltban nézi meg a terméket, de a vásárlást már online fejezi be.
Vagyis, egy fizikai boltban kinézi, felpróbálja, kipróbálja, stb, majd körbenéz a neten és megveszi ott. Ez nem biztos, hogy a fizikai bolt webshopja lesz. Mivel mindent szeretünk megvizsgálni, megtudni, hogy hol járhatunk a legjobban ezért érthető a folyamat.
Ki használja?
Az áraknak, leírásoknak, tapasztalatoknak nagyon sokan utána szoktak nézni, mivel szinte mindenhol van internet, ezért a vásárlók jelentős része utána néz neten bizonyos információknak.
Az alábbi linken látható, hogy a vásárlók/érdeklődők milyen tevékenységet folytatnak a telefonjuk segítségével. Ebből az látszik, hogy a vásárlók 75-80%-a akár már a boltban is használja információszerzésre a telefonját. Igaz ezek az adatok az Egyesült Királyságból származnak, de biztos vagyok benne, hogy hazánk sincs nagyon elmaradva ezektől az adatoktól.
Ez azt jelenti, hogy 10-ből 8 vásárló informálódik a kinézett termékről az interneten, sőt mindezt a mobiljáról teszi. Vagyis, egy elég nagy potenciál rejlik ezekben az érdeklődőkben.
Hogy használd ki?
Ha van egy webshopod, akkor jó lenne, ha ezek a keresések a te honlapodon landolnának, ugye? Érdemes ezt két főbb részre osztani.
Az egyik a SEO, amit kifejezetten mobilra optimalizálsz, a másik fő irány pedig a PPC, ami szintén mobil fókuszú.
Mobil SEO
A tavalyi év attól volt hangos, hogy mostantól a Google csak a mobilra optimalizált oldalakat részesíti előnyben. Vagyis, ha mobilon is jól jelenik meg a webshopod, akkor a mobilos keresések során nagyobb eséllyel kerülsz előre, mint a kevésbé jól optimalizált versenytársad. Itt két irányt választhatsz
Itt két irányt választhatsz, az egyik, ha teljesen responsive az oldalad, a másik pedig, ha külön mobil verziót készítesz a boltodból. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya is. Most a szeparált irány kezd újra előtérbe kerülni.
Most a szeparált irány kezd újra előtérbe kerülni. Ennek a fő oka az, hogy így nem csak elrendezésben tudsz mást adni a mobilos látogatóknak, hanem tartalomban is. Igaz macerásabb, de egy nagyobb webáruháznál érdemes beruházni egy ilyen fejlesztésre, mivel konverzió növelő hatása is van a külön ‘névre’ szóló oldalaknak.
Vagyis figyelni kell a tartalomra, egy mobilon nem fognak hosszú oldalakat olvasni, nem fognak különböző gombokat keresgélni. Csak a legszükségesebb elemeket és információkat kell megjeleníteni, minél egyértelműbb a folyamat, annál nagyobb lesz a konverzió.
Mobil PPC
Ha még viszonylag friss az oldal és még nem elég jó a SEO, akkor is ki lehet használni a mobil keresők forgalmát. Természetesen egy régi webshopnak is érdemes, sőt kell használnia direkt mobil PPC-t.
Vagyis, ha az érdeklődő rákeres az adott termékre, akkor a megfelelő kulcsszavak és hirdetések segítségével az első helyen lehet a hirdetésünk. Emellett a különböző hirdetésbővítményeket kihasználva egy közepes méretű mobil akár több mint felét el tudja foglalni a hirdetésünk. Ezzel egy újabb indok arra, hogy érdemes ezzel is foglalkozni a SEO mellett, mivel a következő találati eredmény is egy hirdetés. Így a két hirdetés elfoglalja a teljes kijelzőt, mivel nem nagyon szeretnek görgetni az emberek, főleg, ha megtalálják egyből azt, amit keresnek, ezért ott kell lenni az első oldalon!
Emellett elengedhetetlen a mobilra optimalizált landoló oldal, enélkül csak pénzt égetünk. Viszont, ha jó a landoló oldal, könnyen megtalálja a keresett terméket az érdeklődő, akkor könnyen konvertál.
Összefoglalva
Ha ügyesen használod ki a technológia adta lehetőségeket, akkor egyszerűen tudod a legfőbb veszélyforrásodat a legjobb forrásoddá alakítani. Használd ki azt a trendet, hogy manapság szinte mindenki a telefonját nyomkodja. Az így szerzett plusz látogatók már csak néhány lépésre vannak a vásárlástól, könnyítsd meg a dolgukat és növeld meg a konverziód egyszerűen.
Ha kérdésed van, akkor írj a hello@urbanmarketing.hu-ra.